האם הצירים הללו מבשרים את תחילתה של הלידה?

רגע לפני שאת חוטפת את התיק שהכנת וטסה לבית החולים, בדקי אם מה שאת חווה כרגע מצביע על תחילתה של לידה.
גם נשים שילדו כבר בעבר לא תמיד יכולות להעיד מתי הלידה מתחילה. זה נובע מכך שרוב הסימנים לתחילתה של הלידה הם מעורפלים ולעיתים מפורשים שלא כהלכה, האם ההתכווצויות הללו באמת צירים? האם הכאב נובע כתוצאה מהשווארמה שזללת אתמול בלילה? האם הנוזל הזה הוא התחלה של ירידת מים, או רק טפטוף של שתן כי העובר לוחץ לך על השלפוחית?
לידה- ממש כמו ההורות- לא תמיד ברורה עד הסוף.
כדי לסייע לך להבין מתי את אמורה באמת לצאת לבית החולים, הכנתי עבורך מספר רמזים שיעידו שהפעם זה הדבר האמתי 🙂

1. ירידת מים
קרוב לוודאי שהיו לך סיוטים לגבי הסימן הזה של תחילת הלידה באופן פתאומי כשאת עדיין במשרד, במעלית או בסרט. אבל רק
לאחוז קטן מהנשים קורה שמתרחשת ירידת מים פתאומית ללא התחלה של צירים לפני כן. גם אם תהיה ירידת מים, קרוב לוודאי שתחושי בטפטוף קל, היות וראש העובר לוחץ על הפתח ומונע מכמות גדולה של מי השפיר לצאת. מרגע שמתרחשת ירידת מים, זה לרוב יעיד שהלידה ממש מעבר לפינה. 80% מהנשים יפתחו לידה ספונטנית במהלך 12 השעות שלאחר ירידת המים.

2. יש לך צירים חזקים וסדירים
היות ובשבועות האחרונים להריון רוב הנשים חוות צירים מדומים (ברקסטון היקס) איך תדעי האם הצירים שאת חשה עכשיו הם
מדומים או "הדבר האמיתי"? צירי ברקסטון היקס לעיתים נדירות יהיו סדירים ויתחזקו בעוצמתם, ולרוב מפסיקים. ההסבר לכך הוא שהצירים המדומים לעיתים נובעים ממצבים של רעב או התייבשות. אכילה או שתיה לעיתים מטיבה במצבים בהם אלו צירים מדומים. צירים אמתיים לא יפחתו עד ללידה עצמה, בדיוק ההפך- עוצמתם תלך ותגבר והמרווחים בין ציר לציר ילכו ויתקצרו. לדוגמא, מה שמתחיל ככיווץ כללי כזה, יתפתח לצירים ברורים וסדירים שמתחילים במרווחים של 8 דקות אחר כך 5 דקות ומסתיימים ב 3 דקות מרווח בין ציר לציר. לרוב תחושת הציר תורגש בגב התחתון ותהיה לרוב הקרנה גם לבטן.

3. הפקק הרירי משתחרר
במהלך ההיריון האגן נשאר במצב סגור וחתום ע"י הפקק הרירי- זו דרכו הטבעית של הגוף לשמור על העובר מזיהומים. אך ככל שהלידה מתקרבת, חלה התרחבות והתרככות של האגן כהכנה ללידה, מה שגורם לפקק הרירי שנמצא שם לנשור. כאשר משתחרר הפקק הרירי, פירוש הדבר הוא שהלידה במרחק שעות, ימים או שבועות- אך זהו בהחלט סימן לשינוי שמתרחש באגן.

4. יש לך שלשול
בשלב ההתחלתי של הלידה, גופך משחרר פרוסטגלנדינים- קבוצה של דמוי הורמונים אשר גורמים לרחם להתכווץ, ומסייעים בריכוך והרחבה של צוואר הרחם. בנוסף, הפרוסטגלנדינים יכולים גם לעורר פעולת מעיים מוגברת, מה שיגרום ליציאות מרובות ולעיתים
אף שלשול.

5. הגב שלך ממש כואב
אם את הריונית טיפוסית, כאבי הגב החלו כבר לפני מספר חודשים. אבל כשהכאב נעשה חריף במיוחד, זה יכול להעיד על כך שהצירים שלך מורגשים בגב- מה שקורה לכ- 1/3 מהנשים. בדרך כלל, העובר יורד בתעלת הלידה כשפניו לוחצות על עמוד השדרה, אך לעיתים קורה שהעובר יורד כך שהוא מכה בגולגולת שלו בעמוד השדרה. והתוצאה? כאב חזק ותמידי שעשוי להקרין גם לאזור הבטן- אך לרוב מתרכז בגב. אם את חווה כאב חזק במיוחד בגב, זה בדרך כלל סימן שאת בדרך ללדת. בכל מקרה, תמיד תסמכי על תחושת הבטן שלך- את תדעי מתי הגיע הזמן.

אל תשכחי לנשום, ולהיות בהודיה על המסע המופלא שתיכף מתחיל ושבסופו תחבקי אוצר.