הלידה מתקרבת

את לקראת סוף ההיריון ואת ממש מתרגשת/חוששת.

אולי יש בך קצת פחד/חשש מהלידה. יכול להיות שעולות בך תהיות לגבי היכולת שלך להתמודד עם הכאב. באופן כללי, את מבינה שהיכולת שלך לשלוט על מהלך הלידה היא מוגבלת.

אולי עולות בך התלבטויות לגבי המוכנות של המלווה שלך לתמוך בך בלידה, בעיקר אם זו הלידה הראשונה שלכם.

בתקופה הזו חשוב לזכור וליישם כמה עקרונות חשובים שיעזרו לך לצלוח אותה בצורה הטובה ביותר.

הנה מה שתוכלי לעשות

התנתקות – חשוב להתנתק מכל מי שמסביבך- לא הורים/אחיות/אחים, אבל מכל הנשמות הטובות שדואגות להלחיץ בשאלות הבלתי נגמרות דוגמת: "נו…? ילדת כבר?" תסבירי להם בעדינות, שכשיהיה לך במה לעדכן- הם יהיו הראשונים לדעת. תתרחקי מכל הכתבות/פוסטים/סיפורים על לידות טראומטיות, סיפורים על סיבוכים בלידה, וכל דבר שאת מרגישה שמוריד את האנרגיה שלך, מפחיד ומדכא אותך.

התכנסות פנימה ורגיעה – זה הזמן שלך להתכנס פנימה, להקשיב לצרכים של הגוף שלך. לנשום לעומק, לדמיין את הלידה כמו שאת רוצה שתהיה, לעשות צעידות באוויר הפתוח, לצחוק, ליהנות ולנוח כמה שאת צריכה. זה הזמן לקבל טיפול מרגיע, משחרר ומחבר פנימה.

להכין תכנית לידה – נכון שאי אפשר באמת לתכנן את הלידה, כי אין דרך לשלוט במהלך הלידה.
א ב ל  כדאי ורצוי לדעת מה הזכויות שלך בחדר הלידה, מה מגיע לך לקבל ומה את יכולה לדרוש, איך את רוצה שינהגו בך בכל מה שקשור לתנועה במהלך הלידה, בדיקה של פתיחה, מה העמדה שלך לגבי פקיעת מים כן/לא, האם את רוצה שימתינו לפני שיחתכו את חבל הטבור, האם בן הזוג רוצה לחתוך את חבל הטבור ועוד ועוד פרמטרים שחשוב לתת עליהם את הדעת. כי כשאת יודעת מה את רוצה- את בהכרח מוכנה יותר לכל אפשרות שתבוא.

להסכים לשחרר – נכון, זה החלק הקשה ביותר. זה החלק בו את נותנת אמון בכל מי שמלווה אותך, בכל הצוות הרפואי, מאמינה בטוב ובעיקר בעצמך וביכולת שלך ללדת. יודעת שהמלווה שלך מכיר את תכנית הלידה שלך והוא יהיה האחראי להוציא אותה לפועל אם לא תהיי בפוקוס.

אוטנטיות – (או במילים אחרות- לא לדפוק חשבון) לעשות את מה שהכי מתאים ונוח לך בחדר הלידה. אם את מרגישה שאת רוצה לצעוק – תצעקי! בלי לחשוב מי שומע אותך ואיך זה נשמע. אם את מרגישה צורך לרקוד או לשיר או לנהום מכאב- תעשי בדיוק את זה! תתחברי לעצמך, תקשיבי לבטן שלך ותני לכוחות שיש בך לפרוץ.

והכי חשוב, תאמיני בעצמך, בגוף שלך ובעובר שלך שיודע להיוולד.

בהצלחה, ובידיים מלאות 

קארן

זקוקה לעזרה להגיע מוכנה ללידה?
מזמינה אותך ליצור קשר ולתאם שיחת ייעוץ ללא עלות או התחייבות
ובה נבדוק יחד למה את זקוקה וכיצד אוכל לסייע לך