זירוז לידה- למה? מתי? ואיך? 

הגעת לשבוע 38 ומזה אין לך כוח לסחוב יותר (האמת, צודקת, מבינה לגמרי…)
יאללה, בוא נלך לזירוז טבעי.

רגע. עיצרי!

למרות שחוסר נוחות, מחסור בחמצן, כאבי גב, טחורים ושאר מרעין בישין נשמעים כסיבה מוצדקת לזירוז – זה לא ממש נכון, לא לך ולא לעובר שלך.
אם "רק" נמאס לך ואין כל בעיה רפואית שמצריכה ליילד אותך לפני המועד המשוער, אין צורך להתערב וחשוב לתת לטבע לעשות את שלו, כי בסופו של דבר, גם לעובר יש את הבחירות שהוא יעשה בדבר התיזמון והאופן בו הוא יגיח לאוויר העולם.

בעולם בו הכל בהילוך מהיר אנחנו רגילות לקבל את הכל כאן ועכשיו! וההיריון לא ממש משתלב עם הצורך הזה.
היות ומבחינת התפתחות גופנית נותרנו כפי שהיינו לפני מאות שנים, היריון לא נענה לחוקים החדשים שהכפפנו מסביבנו (הצורך שהכל יקרה מהר לדוגמא) ואז קשה לנו מאוד לעצור, ולהבין שהריון מתנהג אחרת מכל מה שחווינו עד כה.
מספר שבועות לפני הלידה רצוי להתכנס פנימה, לנשום, לנוע, להירגע להזין את הגוף והנפש במחשבות חיוביות, באוכל מזין ובהרבה אהבה וטיפולים תומכים.
וכן… במיוחד בטונות של סבלות!!!

גם אם ההמתנה מורטת עצבים, ודווקא אם את חשה כך, נסי למצוא בתוכך את השלווה והרוגע להם את זקוקה כדי להתחבר לגוף פנימה, ולהגיע מוכנה ללידה.
ו…. אם בכל זאת עברת את שבוע 40 ויש התחלה של צירים/צירונים, אז יש מה לעשות עם זה כי זה אומר שהגוף שלך מאותת לך שהוא מוכן לתהליך.

המוכנות הריגשית לתהליך כולו חשובה מאין כמוה. היכולת לשחרר, לסמוך על הצוות, להיות במקום שמוכן לוותר על השליטה בכל רגע נתון, הינן יכולות ששווה לסגל בסמוך ללידה ולהיות מוכנה להם.
לעיתים, יש מצבים בהם מתחילים צירים (אפילו למשך מספר ימים) שלא מובילים לפתיחה.
במקרה כזה, לרוב המטופלת לא באמת מוכנה ללדת, וכנראה שישנם חסמים ריגשיים שלא מאפשרים לתהליך להתחיל. (לעיתים אף לא במודע…) במקרה כזה אני בודקת עם המטופלת אם יש משהו ש"יושב" עליה מבחינה ריגשית. אם יש שם חשש/פחד/חווית לידה קודמת טראומתית שלא עובדה, או אפילו דברים שלא קשורים ללידה עצמה ועדיין מעיבים עליה.
במקרה שיש משהו ריגשי שהיא מזהה שמקשה עליה, אני אתחיל משימוש בטכניקה לשיחרור ריגשי – EFT (emotional freedom technique ) ורק אז, אחרי שניקינו את מה שהפריע, אנחנו יכולות לפנות לרפלקסולוגיה- ואז זה גם ישפיע הרבה יותר מהר.

טיפול זירוז לידה ברפלקסולוגיה אפקטיבי מאוד ואם יש צורך, אני מסייעת גם ליולדת שנמצאת כבר בחדר לידה במידה והלידה לא מתקדמת כמצופה.