אחד הרגעים המשמעותיים בעיבוד לידה, (ובטיפול בטראומות בכלל) הוא ההבנה שעשית את הכי טוב שלך באותו רגע נתון.

כי ברגע שאת מבינה שהאופן בו פעלת באותו רגע ממש- היה הדרך היחידה שהיתה זמינה לך, משהו בתוכך משתנה, מרגיש אחרת.

חכמה שלאחר מעשה

נכון, יש לנו בדרך כלל הרבה מה להגיד ולחשוב איך דברים היו יכולים להתנהל אחרת, מה יכולת להגיד, לעשות, לבקש, להתעקש…. שזו בעצם חכמה שלאחר מעשה.

חכמה שלאחר מעשה, מעבר לעובדה שהיא לא באמת תשנה את מה שקרה, מדברת על הרגע שלאחר האירוע. רגע בו את חושבת בצלילות על כל הסיטואציה שחווית, מעבירה ביקורת על הבחירות שבחרת ובדרך כלל גם שופטת את עצמך לרעה על כך.

נכון, יש סיטואציות אחרות בחייך בהם את יודעת להיות אסרטיבית, רגועה ושקולה בתגובות שלך, להסביר את עצמך כך שתקבלי את מה שאת רוצה. אז מה קרה פתאום שלא הצלחת לעשות את כל זה?

למה לא הצלחת

ההסבר לכך, הוא נוירולוגי לחלוטין.

כשאנחנו נמצאים בסיטואציה מורכבת, כזו שמפעילה את הרגשות שלנו בפול גז (כעס, חוסר אונים, דאגה, פחד ועוד ועוד…) המשאבים/ היכולות שעומדים לרשותנו מצומצמים, ואז באותו רגע, רק תגובה אחת אפשרית וזמינה לשימוש- וזו התגובה שאנחנו מבקרים אחר כך.

חשוב לדעת שמבחינת המוח, כל שאר ההתנהגויות שאת מכירה בעצמך, פשוט חסומות בפנייך באותו רגע- ורק כשאת חושבת על המקרה בדיעבד, כשאת כבר אחריו ורגועה יותר- אז כל קשת האפשרויות נפתחות בפנייך- אבל כשהיית במצב ההוא של הסטרס- זה פשוט לא היה זמין לך.

ברגע שאת מבינה שהעובדה ש"קפאת" או בכית מבלי להיות מסוגלת להסביר מה את רוצה, או שהרגשת חוסר אונים ולא פעלת- את משחררת מעליך מעמסה כבדה מאוד.

התבונני בחמלה

אז העצה שלי עבורך היא שכשאת מתבוננת על החוויה שעברת, הבטי בחמלה על עצמך. האשמה לא תגרום לך להרגיש טוב יותר.

דעי שעשית את הכי טוב שלך עם המשאבים שעמדו אז לרשותך, תמיד תוכלי ללמוד לעשות דברים אחרת 😊

ואם כל זה דיבר אליך ואת זקוקה לעזרה עם עיבוד הלידה שעברת, אל תדחי את זה. צרי קשר ויחד נבדוק למה את זקוקה, וכיצד אוכל לסייע לך.

ליצירת קשר מוזמנת לכתוב לי כאן או פשוט ללחוץ על לחצן הווטסאפ מימין למטה